Lanex expedoval do Indonésie zakázku za sedm milionů korun

Lanex expedoval do Indonésie zakázku za sedm milionů korun

Největší jednotlivou zakázku za posledních zhruba dvacet let expedovala v pátek 28. února společnost Lanex z Bolatic do Indonésie. Směr Singapur odcestoval kontejner se čtyřiceti paletami horolezeckých lan, statických lan, karabin a dalšího hardware. Dodávka představuje objem 7 milionů korun.
„S indonéskou firmou P.T. Akshara Dirga spolupracujeme už od roku 2015. Ta v posledních dvou letech navázala úzkou spolupráci se speciálními složkami indonéské armády Kopassus, Bravo Airforce a Kopaska Navy a také s policií Brimob. Loni nás představitelé firmy osobně navštívili a vedle dalších dodávek u nás pro tyto své partery objednali 140 000 metrů lan v designu kamufláž, 6500 kusů šitých speciálních slaňovacích popruhů s oky,8 500 kusů slaňovacích pomůcek a 6 500 karabin,“ uvedl ředitel Lanexu Martin Václavek.
Unikátní zakázku Lanex od loňského podzimu připravoval v kooperaci s externími místními partnery i zahraničními dodavateli například z Polska nebo Itálie. Významný obchod je výsledkem systematické práce jednoho z osmi obchodních týmů vedeného zkušeným obchodníkem Jiřím Gazdou, který v Lanexu pracuje už pětadvacet let.
„Prodáváme výrobek, který firmě přináší nejvyšší zisky, proto do jeho inovací a marketingu také investujeme nejvíce prostředků,“ uvedl Jiří Gazda.
Lanex dodává své produkty do 90 zemí světa. Pokles obchodu v únoru zaznamenal do Číny v souvislosti se situací na trhu způsobenou koronavirem. Na skladu zůstala dynamická a statická lana, a také lana pro papírenský průmysl v hodnotě zhruba jednoho milionu korun, a to přesto, že jak papírny, tak přístavy v Číně fungují. V bankách ale neprobíhají obvyklým způsobem převody peněz, přičemž dodávky do Číny se v naprosté většině případů expedují až po připsání předplatby na účet dodavatele. Lanex do Číny běžně dodává lana v objemech od půl milionu korun do 2,5 milionu měsíčně. Zároveň z Číny dováží materiál. V únoru se o tři týdny zpozdila dodávka polyesteru, proto musela firma čerpat ze svých zásob, které si naštěstí vytvořila. Surovina z Evropy by byla výrazně dražší, a to až o čtvrt milionu korun na kontejner o objemu 23 tun.  
„Prozatím pro nás výpadky obchodu s Čínou nepředstavují žádné větší problémy, situace nám ale přesto dělá starosti, protože netušíme, kam se může v příštích týdnech vyvinout,“ doplnil ředitel Václavek.  

Fotografie zachycuje páteční aktivitu v balírně, kde se výrobky připravovaly těsně před expedicí.


© ARSYLINE 2020
Upozornění
Zavřít